5 tips om wedding planning overzichtelijk te houden!

Wedding planning: een wondere wereld met een veelvoud aan meningen en keuzes. Vorige week nog spraken we twee bruidsparen over het entertainment op de bruiloft. Zij gaven aan voor nu even afstand te nemen van de organisatie omdat ze zich compleet overweldigd voelden door álle opties die er zijn en de beslissingen die gemaakt moeten worden.

Wij van Allround DJ Service snappen dat helemaal. Wij vinden dat “de mooiste dag van je leven” ook een dag is waar vooraf al veel plezier aan beleefd mag worden, toch? Vandaar in deze blog een aantal tips hoe jullie je hoofd koel houden bij het organiseren van de bruiloft.

Tip 1: Maak tijdens het plannen van de bruiloft gebruik van jullie roze wolk

De hormonen die vrijkomen na een – meestal – romantisch gebaar zoals een verloving brengen jullie in een fijne staat. Gebruik die tijd om een eerste, liefst vrij gedetailleerde lijst op te stellen (of vind jullie checklist online) met jullie wensen en deel de lijst chronologisch in – op volgorde van wat er tijdgevoelig is: wat moet je als eerste regelen?

Zo is het ontzettend logisch dat een datum en locatie als eerste op jullie lijstje staan, maar hebben vele bruidsparen niet door dat een goede bruiloft DJ en bruiloftfotograaf snel vol zitten. Dit is natuurlijk ook ontzettend belangrijk om rekening mee te houden.

Een ballonnenboog of bruidstaart daarentegen zijn onderdelen van de bruiloft die (over het algemeen) later geregeld kunnen worden.

Tip 2: Houd de lijst van betrokkenen bij jullie huwelijksceremonie zo klein mogelijk

Des te meer meningen, des te meer verwarring er kan ontstaan. En hierin mogen jullie ook duidelijk communiceren naar de omgeving toe. Wellicht is het in jouw familie of vriendenkring logisch dat er 6 of 7 mensen (en dus meningen) mee organiseren.

Mensen willen van nature graag helpen, ieder doet dat op zijn of haar eigen manier. Zorg dat je samenwerkt met mensen waarmee jullie op 1 lijn liggen en die jullie kunnen vertrouwen. Het kan behoorlijk onwennig voelen om een deel van de organisatie uit handen te geven. Uiteindelijk draait het om jullie bruiloft en moet het bruidspaar tevreden zijn. 

Tip 3: Wijs een of meerdere (pro-)actieve ceremoniemeesters aan

Ceremoniemeesters (het is tegenwoordig heel gebruikelijk om er 2 in de arm te nemen) nemen allerlei ‘dingen’ met betrekking tot de bruiloft over wanneer nodig; van organisatie van bloemen/tafelstukjes/ballonnenbogen tot communicatie met de gasten en de locatie wanneer jullie al in de bubbel zitten voor de grote dag.

Jullie zullen niet het eerste bruidspaar zijn dat last-minute nog wordt overladen door vragen en verzoeken van vrienden en familie. Wanneer je merkt dat jullie ergens de tijd en energie niet kunnen vrijmaken doordat andere belangrijke zaken jullie aandacht nodig hebben: lekker uitbesteden!

Spelletjes bruiloft binnen 939 1

Tip 4: Spreek duidelijk met je bruiloftslocatie af wat zij verzorgen en wat jullie zelf regelen

Er is niets zo stressvol als ervan uitgaan dat iets is geregeld door je locatie, maar dat er niet over gesproken is.

Wees niet bang om te veel vragen te stellen of de planner op locatie ‘lastig te vallen’. Het is jullie bruiloft, in de meeste gevallen is er veel geld mee gemoeid en het meest belangrijke is dat jullie en de gasten een topdag hebben.

Bel een keer extra, vraag dingen na. Ook al is het voor jullie gevoel maar iets kleins. 

Tip 5: Spreek je uit wanneer je je overweldigd voelt door alle trouwplanning

Wanneer jullie je overweldigd voelen, blijf dan niet met dat gevoel zitten. Spreek het uit naar elkaar, de ceremoniemeester(s), locatie en/of familie en vrienden en zorg dat jullie weer overzicht krijgen. Voor de ene betekent dat ervaringen van anderen horen, voor de ander betekent dit nog een gesprek met een locatie of leverancier.

Tip 6: Houd voldoende ruimte voor plezier bij de bruiloft! 

Jullie zijn bezig met de organisatie van de mooiste dag van jullie leven. Dat proces mag een reflectie worden van hoe jullie zijn als stel. Bedenk daarbij ook waarom je zo naar deze dag toe leeft en leg er niet teveel druk op. 

Blijf dicht bij jezelf en probeer het voor jullie zo gemakkelijk mogelijk te maken. 

We wensen jullie heel veel plezier met de organisatie!

Like en deel dit artikel

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

Gerelateerde berichten

Is er een DJ beschikbaar op jouw feestdatum?

Klaar voor een feestje?

Check of er een allround DJ beschikbaar is op jouw feestdatum